کتاب بزرگسال

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی دهم برای دانش آموزان

بهترین کتاب های کمک درسی دهم

یکی از سال‌های تحصیلی مهم برای هر دانش‌آموز، اولین سالی است که وارد متوسطه دوم می­شوند. طبق همین مسئله، از آن­جایی‌ که بسیاری از آن‌ها با دروس این پایه آشنایی نداشته و آمادگی لازم را ندارند، نمی‌توانند به‌خوبی درس‌ها را یاد بگیرند. بهترین کتاب های کمک درسی دهم می‌توانند دانش‌آموزان را در این مسیر یاری کرده و از استرس‌شان در این زمینه بکاهند. اگر شما هم یکی از همین افراد هستید، کافی است در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا چند مورد از عالی‌ترین‌ها را برایتان نام برده و توضیح دهیم.

3 کتاب از کتاب های زیست دهم

معرفی بهترین کتاب های زیست دهم تجربی

بهترین کتاب های زیست دهم تجربی

هر فرد پس از قبولی در امتحانات نهایی سال نهم باید به فکر انتخاب رشته برای پایه دهم بوده و این موضوع را بر ‌اساس علاقه و نمره‌ای که در امتحان نهایی کسب کرده، انتخاب کند. رشته تجربی از دیرباز تاکنون میان دانش‌آموزان و همچنین خانواده‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. بهترین کتاب های کمک درسی دهم تجربی می‌توانند افراد را در این زمینه راهنمایی و همراهی کنند. یکی از مهم‌ترین دروسی که در این رشته ضریب بسیار بالایی در کنکور دارد، زیست‌شناسی است.

با‌توجه به اهمیت زیست در این رشته، انتشارات بسیاری مجموعه‌های کمک‌درسی آن را تولید و توزیع کرده‌اند. می‌توان از نشر خیلی سبز به‌عنوان یکی از آن‌ها نام برد. در کنار آن، گاج، الگو و همچنین مهروماه هم خودنمایی می‌کنند. هر‌ کدام از این انتشارات مطالبی در مورد زیست را در خود جای می‌دهند که نقاط مشترک زیادی با هم دارند. نشر خیلی سبز در زمینه این درس کتاب ماجرا‌های من و درسام را تولید کرده است. بهترین کتاب های کمک درسی دهم را می‌توانید در این انتشارات جستجو کنید.

تست زیست‌شناسی دهم کنکور 1402 و 1404 هم نشر خیلی سبز است. می‌توان از کتاب سیر تا پیاز زیست دهم، نسل جدید زیست‌شناسی و زیست جامع دهم به‌ترتیب برای انتشارات گاج، الگو و مهر و ماه نام برد. تمامی آن‌ها درسنامه‌هایی کامل را در خود جای داده‌اند. مجموعه‌های کمک‌درسی برای آن تولید می‌شوند که در کنار کتاب اصلی به دانش‌آموز کمک کنند تا درک بهتر و صریح‌‌تری از مطالب داشته باشد؛ به همین دلیل لحن این مجموعه‌ها بسیار ساده و روان است.

کتاب شیمی و لوله های آزمایشگاهی

معرفی بهترین کتاب های زیست دهم تجربی

بهترین کتاب های شیمی دهم تجربی

بهترین کتاب های کمک درسی دهم شیمی تجربی را می‌توان در انتشارات خیلی سبز، میکروگاج، مبتکران، الگو و مهروماه جستجو کرد. از آن­جایی‌ که شیمی در این رشته از اهمیت زیادی برخوردار بوده و درس بسیار کاربردی تلقی می‌شود، باید در این زمینه خود را تقویت کنید. زمانی ‌که در پایه دهم در رشته تجربی درس می‌خوانید، باید ساختار‌های شیمیایی مواد را در شیمی به‌خوبی بیاموزید. با‌توجه به آنکه این مبحث در ابتدا سنگین است، بسیاری از افراد نمی‌توانند آن را به‌خوبی هضم کنند؛ به همین دلیل به مجموعه‌های کمک‌درسی احتیاج خواهند داشت.

چنانچه قصد تهیه بهترین کتاب های کمک درسی دهم شیمی را دارید، ابتدا باید ببینید که خواسته‌تان از آن مجموعه چیست! یعنی باید بدانید که می‌خواهید از آن برای زدن تست استفاده کنید تا تنها آموزش‌های لازم را به‌خوبی یاد بگیرید. بسیاری از کتاب‌های شیمی که انتشارات تولید شده‌اند، به‌صورت جامع بوده و تمامی این موارد را در خود جای داده‌اند. هر ناشر بنا‌بر خواسته دانش‌آموزان عمل کرده و مجموعه‌های تولیدی خود را به همین صورت شکل می‌دهد تا افراد به آن جذب شده و کتاب را مطالعه کنند.

4 کتاب ریاضی دهم

معرفی بهترین کتاب های شیمی دهم تجربی

بهترین کتاب های ریاضی تجربی

علاوه‌بر دروس زیست و شیمی، ریاضی هم در این رشته اهمیت بسیاری دارد. بهترین کتاب های کمک درسی دهم ریاضی را می‌توان در مجموعه‌های تولیدی از گاج جست‌و‌جو کرد. این ناشر روی ریاضی تمرکز ویژه‌ای دارد؛ به همین دلیل اگر می‌خواهید در این زمینه خود را تقویت کنید، کافی است به آن سری بزنید. سری‌های میکرو طبقه‌بندی، سیر تا پیاز و فرمول بیست را می‌توان در این دسته قرار داد. هر ‌کدام از این سری‌ها دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند؛ به همین دلیل انتشارات گاج آن‌ها را از همدیگر تفکیک کرده است.

همین تفکیک می‌تواند به شما کمک کند تا نوع مجموعه مد‌نظر خود را راحت‌تر پیدا کنید. پرسش‌های چهار‌گزینه‌ای ریاضی انتشارات خیلی سبز و همچنین سری پیشرفته نردبام و سری آموزش شگفت‌انگیز آن را می‌توان در دسته بهترین کتاب های کمک درسی دهم ریاضی قرار داد. انتشارات خیلی سبز هم درسنامه کاملی را در مجموعه‌های خود جای می‌دهد و هم از تست‌های عالی و مطابق با کنکور سراسری استفاده می‌کند. البته این تست‌ها سطح‌بندی شده‌اند و آن‌ها را هم برای دانش‌آموزان تیز‌هوش و هم برای معمولی‌ها ترتیب دیده‌اند.

در کنار این انتشارات، ناشرانی همچون کاپ، گراد، قاصدک و جویامجد هم خودنمایی کرده و در این زمینه سخنی برای گفتن دارند. از آنجایی‌که مجموعه‌های تولیدی در خیلی سبز و گاج اغلب از قیمت‌های بالا‌تری برخوردار هستند، می‌توانید کتاب‌های مورد‌نیاز خود را از این انتشارات تهیه کنید. آن‌ها را هم می‌توان در دسته بهترین کتاب های کمک درسی دهم ریاضی رشته تجربی قرار داد.

4 کتاب فیزیک دهم

معرفی بهترین کتاب های فیزیک دهم تجربی

بهترین کتاب های فیزیک تجربی

بهترین کتاب های کمک درسی دهم فیزیک را هم می‌توان همچون دروس زیست، ریاضی و شیمی در انتشارات مختلفی جستجو کرد. یکی از بهترین انتشاراتی که توانسته در این زمینه در صدر قرار گیرد، گاج است. گاج سری‌های مختلفی را در زیر‌مجموعه خود دارد که می‌توان از میکرو طبقه‌بندی به‌عنوان عالی‌ترین سری آن نام برد. کتاب میکرو فیزیک دهم تجربی گاج دارای جلدی بسیار جذاب و حیرت‌انگیز است که هر فردی را به‌راحتی به سمت خود می‌کشاند.

در قسمت ابتدایی این مجموعه، فصل‌های اصلی فیزیک دهم تجربی بر ‌اساس ترتیب کتاب درج و شماره صفحه آن‌ها چاپ شده است. این مجموعه در‌ صورتی در دسته بهترین کتاب های کمک درسی دهم قرار گرفته که علاوه‌بر بخش‌های موجود در کتاب اصلی، درسنامه بسیار واضح هم دارد. این درسنامه به‌حالتی است که می‌توانید با مثال‌های ساده، متوجه مطلب شده و آن را به‌خوبی یاد بگیرید. در کنار این مثال‌ها، پاورقی‌ها، سوالات چهار‌گزینه‌ای و همچنین سوال‌های تالیفی هم می‌توانند شما را در مسیر درست یادگیری کمک کنند.

برای آنکه بتوانید تمامی اطلاعات فیزیک دهم را به‌خوبی فرا گیرید و هیچ کم‌و‌کاستی در این زمینه وجود نداشته باشد، ناشران گاج سوالات تستی کنکور سراسری داخلی و خارجی را هم در آن تعبیه کرده‌اند. این سوالات بی‌پاسخ نمانده و پاسخ‌نامه آن‌ها به‌صورت تشریحی در پایان هر فصل قرار دارد. طبق همین مسائل است که می‌توان آن را در دسته بهترین کتاب های کمک درسی دهم برای درس فیزیک قرار داد.

کتاب

خرید بهترین کتاب های کمک درسی دهم

نتیجه گیری

ورود به متوسطه دوم پس از امتحان نهایی پایه نهم آغاز می‌شود که این مرحله برای بسیاری از دانش‌آموران سخت است؛ به‌خصوص آن‌هایی که می‌خواهند رشته تجربی را انتخاب کنند. در این رشته دروس تخصصی بسیار مهم هستند و باید از همان ابتدای کار خود را در آن‌ها قوی کنید. اهمیت تقویت در این زمینه هم از آن جهت است که اگر فرمول خاصی را یاد نگیرید، برای یادگیری دیگر مسائل دچار مشکل خواهید شد. به همین منظور بهترین کتاب های کمک درسی دهم در اختیار‌تان قرار دارند تا با استفاده از آن‌ها تمامی دروس را به‌خوبی بیاموزید.

می‌توان از انتشارات خیلی سبز، مهر و ماه، گاج، الگو، قاصدک و… به‌عنوان برخی از ناشرانی نام برد که در زمینه تولید این مجموعه‌ها فعالیت می‌کند تا دانش‌آموزان درک بهتری از مطالب داشته باشند.

بوک سرای دوکاج

سوالات متداول

بهترین کتاب فیزیک تجربی کدام است؟

میکروفیزیک دهم تجربی گاج از بهترین کتاب های کمک درسی دهم درس فیزیک است.

مهم‌ترین دروس تخصصی تجربی کدام‌اند؟

شیمی، فیزیک، زیست و ریاضی از مهم ترین دروس تجربی می باشد.

کدام انتشارات حرف اول را در زمینه ساخت مجموعه‌های کمک‌درسی می‌زنند؟

خیلی سبز و گاج

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *